"Halktan taraf yeni nesil yayıncılık"
Ara
Close this search box.

Muğla’da akran zorbalığı iddiası sonrası Eğitim Gücü Sen’den sağduyu çağrısı

Eğitim ve Bilim Gücü Dayanışma Sendikası Muğla İl Başkan Yardımcısı Çağatay Nalçaoğlu, Turgutreis Hayırlı Sabancı Anadolu Lisesi’nde yaşandığı iddia edilen akran zorbalığı olayı ile ilgili açıklama yaptı. Nalçaoğlu, “Sürecin sağduyu, bilim ve adalet temelinde yürütülmesi gerektiğini bir kez daha vurguluyoruz” dedi.

Muğla’nın Bodrum ilçesinde, bir çocuğun başka bir çocuğa şiddet uygulayarak bayılmasına neden olduğu olayla ilgili 2 kişi gözaltına alınmış daha sonra 1’i tutuklanmıştı.

Eğitim ve Bilim Gücü Dayanışma Sendikası Muğla İl Başkan Yardımcısı Çağatay Nalçaoğlu, konuyla ilgili açıklama yaptı. Olay sonrasında özellikle sosyal medya üzerinden yapılan bazı paylaşımların süreci sağduyulu ve bilimsel zeminden uzaklaştırdığını ifade eden Nalçaoğlu, “Açıkça ifade ediyoruz ki söz konusu okulun yöneticileri ve öğretmenleri görevlerini mesleki sorumluluk ve etik çerçevede yerine getiren eğitimcilerdir. Münferit bir olay üzerinden eğitim çalışanlarını zan altında bırakmak adil değildir ve okul iklimine zarar vermektedir. Eğitim Gücü Sen Muğla İl Temsilciliği olarak eğitimcilerimizin yanında olduğumuzu vurguluyoruz” dedi.

Akran zorbalığının gelişim psikolojisi ve eğitim bilimleri literatüründe çok boyutlu bir olgu olarak tanımlandığını belirten Nalçaoğlu, bu tür davranışların yalnızca okul ortamıyla açıklanamayacağını, aile tutumları, akran ilişkileri, dijital medya etkisi ve toplumsal faktörlerin de sürece etki ettiğini ifade etti. Çözümün suçlayıcı değil, bilimsel, bütüncül ve önleyici yaklaşımlarla mümkün olduğunu dile getirdi.

Doğrulanmamış bilgilerin sosyal medya üzerinden yayılmasının hem süreci sağlıksız biçimde yönlendirdiğini hem de öğrenciler ile eğitim çalışanları üzerinde psikolojik baskı oluşturduğunu belirten Nalçaoğlu, çocukların söz konusu olduğu hassas durumlarda kamuoyunu sorumlu ve dikkatli davranmaya davet etti.

Nalçaoğlu açıklamasında, eğitim çalışanlarının hedef gösterilmesini kabul etmediklerini, sürecin bilimsel ve çok paydaşlı bir yaklaşımla yürütülmesi gerektiğini ve il ile ilçe yöneticilerinin eğitim kurumlarına açık destek vermesinin önemli olduğunu kamuoyuna saygıyla bildirdi. Sürecin sağduyu, bilim ve adalet temelinde yürütülmesi gerektiğini vurguladı.

Paylaş

İLGİLİ HABERLER