"Halktan taraf yeni nesil yayıncılık"
Ara
Close this search box.

Muğla’da 822 okulda 162 bin 482 öğrenci karne aldı

Muğla’da 202-2026 eğitim öğretim yılının sona ermesiyle birlikte 822 okulda 162 bin 482 öğrenci karne sevinci yaşadı.

Menteşe ilçesinde karne dağıtım töreni Sabri Acarsoy İlkokulu’nda düzenlendi. Törene Muğla Valisi Dr. İdris Akbıyık, Muğla İl Milli Eğitim Müdürü Emre Çay, bazı siyasi parti ve sivil toplum kuruluşu temsilcileri, öğretmenler, öğrenciler ve veliler katıldı.

Vali Akbıyık ve protokol üyeleri sınıfları ziyaret ederek öğrencilere karnelerini dağıttı.

İlde 822 okulda 162 bin 482 öğrenci ile 16 bin 251 öğretmen ve yöneticinin eğitim öğretim yılını tamamladığını belirten Vali Akbıyık, öğrencilerin gösterdiği gayreti takdir etti.

Akbıyık, 2023’ten bu yana 13 okul ve 180 dersliğin tamamlandığını, 2026 yılı içinde 30 eğitim yatırımının daha hayata geçirileceğini ifade etti.

Kitap okuma alışkanlığına da değinen Akbıyık, “Bir Kitap, Bir İnsan” projesinin yaz tatilinde de sürdürülmesini isteyerek, “Kitap insan kadar, insan kitap kadar kıymetlidir. Her kitap yeni bir ufuktur” dedi.

Öğrencilere tatilde telefon yerine kitap önerisinde bulunan Akbıyık, “Telefonu bırak, kitabı al” çağrısında bulundu.

2026 yılının Muğla Gençlik Yılı ilan edildiğini hatırlatan Akbıyık, gençlerin spor, sanat, bilim, kültür ve teknoloji alanlarında destekleneceğini belirtti. Yaz döneminde düzenlenecek Gençlik ve Spor Bakanlığı Spor Okulları ile Yaz Kur’an Kurslarının da öğrencilere katkı sunacağını kaydetti.

Paylaş