Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, bir dizi ziyaret kapsamında geldiği Muğla’da sağlık yatırımları ve sağlık turizmine ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Memişoğlu, kentin turizm potansiyelinin sağlık alanında da değerlendirileceğini belirterek Muğla’nın sağlık turizminde örnek illerden biri olacağını söyledi.
Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, bir dizi ziyaret ve programlar kapsamında Muğla’ya geldi. İlk olarak Muğla Valiliği’ni ziyaret eden Sağlık Bakanı Memişoğlu’nu valilik binası önünde Vali İdris Akbıyık ve il protokolü karşıladı. Valilikte gerçekleştirilen görüşmede Muğla’daki sağlık yatırımları ve sağlık hizmetleri ele alındı.
Vali Akbıyık’tan il genelindeki sağlık yatırımları hakkında bilgi alan Memişoğlu, görüşmenin ardından valilik binasında basın açıklaması yaptı.
Türkiye’nin sağlık hizmetlerinde örnek alınan bir seviyeye ulaştığını belirten Memişoğlu, “Türkiye’nin sağlıkla ilgili hizmetleri gerçekten örnek alınan bir hizmet ama daha iyisini yapmak için çabalıyoruz. Muğla’mıza 2002’den beri 44 sağlık tesisi kazandırdık. Bunların 19’u hastane.” dedi.
Muğla’da yeni sağlık yatırımlarının planlandığını ifade eden Memişoğlu, Cumhurbaşkanı’nın hedefleri arasında yer alan Muğla Şehir Hastanesi için çalışmaların sürdüğünü söyledi.
Şehir hastanesinin planlama sürecinin devam ettiğini dile getiren Memişoğlu, “Yerini ayarlıyoruz. Projesine en kısa zamanda başlayacağız. İnşallah 1000 yataklı Muğla Şehir Hastanesi’ni vatandaşlarımızın hizmetine sunacağız.” ifadelerini kullandı.
Menteşe ilçesinde mevcut hastanelerin yenileneceğini ve yeni bir hastane yapılacağını belirten Memişoğlu, “Merkez ilçemiz Menteşe’de hastanelerimizi yenileyip 200 yataklı bir hastanenin de inşaatını gerçekleştireceğiz.” dedi.
İlçelerdeki hastanelerin daha etkin kullanılabilmesi için değerlendirmeler yapılacağını kaydeden Memişoğlu, Fethiye’de de yeni bir hastane yatırımının planlandığını ifade etti.
Memişoğlu, “Fethiye ilçemizdeki hastanemizi yenileyeceğiz. Oraya da 500 yataklı hastane yatırımımız var. En kısa zamanda inşaatına başlayacağız.” diye konuştu.
Türkiye’nin turizmde dünyanın önde gelen ülkelerinden biri olduğunu belirten Memişoğlu, sağlık turizminin de geliştirilmesi için çalışmalar yürüttüklerini söyledi.
Sağlık turizmini daha etkin, güvenilir ve kapsamlı hale getirmek istediklerini dile getiren Memişoğlu, kamu hastanelerinin de bu sürece dahil edilmesi için çalışmalar yaptıklarını ifade etti.
Memişoğlu, sadece hastalıkların tedavisine yönelik değil, sağlıklı yaşam odaklı sağlık turizminin de geliştirilmesini hedeflediklerini belirterek, bu kapsamda rehabilitasyon ve termal tedavileri kapsayan yeni bir mevzuat hazırladıklarını kaydetti.
Muğla’nın sağlık turizmi açısından örnek illerden biri olacağını dile getiren Memişoğlu, ilin bu alanda gerekli altyapı ve insan gücüne sahip olduğunu söyledi.
Ramazan ayının sağlıklı yaşam alışkanlıkları kazanmak için önemli bir fırsat olduğunu ifade eden Memişoğlu, vatandaşlara sigara gibi bağımlılıklardan uzak durmaları, sağlıklı beslenme ve kilo kontrolüne dikkat etmeleri çağrısında bulundu.









